Evropsko veće usvojilo je revolucionarnu direktivu usmerenu na poboljšanje bezbednosti hrane, transparentnosti i usaglašenosti među državama članicama EU.

Ova direktiva ima za cilj da reguliše sastav, etiketiranje, prezentaciju i obeležavanje određenih proizvoda. Odluka direktno utiče na sve proizvođače i distributere meda, voćnih džemova, voćnih sokova i dehidriranog mleka.

Cilj direktive je da poveća transparentnost tzv. “proizvoda za doručak”, pomažući potrošačima da bolje razumeju šta konzumiraju. Implementacijom ove direktive omogućava se krajnjim korisnicima da donose informisane odluke na osnovu sastava , kao i da se efikasnije suzbiju prevare u prehrambenoj industriji.

KAKO ĆE DIREKTIVA O DORUČU UTICATI NA MED?

Proizvođači meda sada moraju navoditi zemlje porekla na etiketi. Ako med potiče iz mešavine zemalja, te zemlje moraju biti navedene prema opadajućem procentu. Države članice EU će imati fleksibilnost da zahtevaju procentualne vrednosti za četiri najveće komponente mešavine, ali samo kada one predstavljaju više od 50 % ukupne mešavine.

Za pakovanja manja od 30 grama, umesto punih naziva zemalja porekla, može se koristiti dvoslovni ISO kod zemlje. Ova promena je deo napora da se suzbiju prevare u proizvodnji meda.

KAKO ĆE UTICATI NA VOĆNE SOKOVE?

Kao odgovor na povećanu potražnju za opcijama sa smanjenim sadržajem šećera, nova direktiva uvodi tri kategorije:

  • voćni sok sa smanjenim šećerom
  • voćni sok sa smanjenim šećerom “iz koncentrata”
  • koncentrisani voćni sok sa smanjenim šećerom

Pored toga, proizvođači će imati opciju označavanja svojih proizvoda kao voćni sok sa samo prirodnim šećerima, poput fruktoze.

Kako će uticati na voćne džemove?

Direktiva specificira povećanje minimalnog sadržaja voća potrebnog za džemove i ekstra džemove. To znači:

  • Za džem: sada mora biti 450 g voća po kilogramu
  • Za ekstra džem: 500 g voća po kilogramu

KAKO ĆE UTICATI NA MLEČNE PROIZVODE?

Važne novine i za proizvođače dehidriranog mleka, sa fokusom na bezbednost potrošača i transparentnost proizvoda. Nivoi laktoze u mlečnim proizvodima mogu biti smanjeni, ali uz obavezno jasno etiketiranje ovih promena kako bi potrošači bili informisani.

OSIGURAJTE USKLAĐENOST VAŠIH PROIZVODA

Direktiva o doručku zahteva pažljivu pripremu i predviđanje, posebno kod integracije štampača i lasera za obeležavanje pakovanja.

Direktiva utiče na tri ključna tipa informacija za potrošača:

  1. Prethodno odštampane (statističke) informacije na pakovanju ili etiketama, fiksni sadržaj koji je isti za sve jedinice proizvoda.
  2. Varijabilni kodovi, poput rokova trajanja, procentualnog sadržaja ili spiska sastojaka, koji pružaju konkretne informacije o pojedinačnim proizvodima ili serijama.
  3. QR kodovi na pakovanju ili etiketama, oni predstavljaju inovativan način povezivanja fizickih proizvoda sa digitalnim sadržajem. Ovi skenirajući 2D kodovi mogu usmeravati korisnike na određeni URL gde mogu pristupiti detaljnim informacijama o sastavu i proizvodu.

Kako direktiva uvodi precizne standarde za etiketiranje, Trim nudi razne tehnologije za štampanje na medu, voćnim sokovima, voćnim džemovima i dehidriranom mleku, bilo da je reč o varijabilnom sadržaju ili QR kodovima. Važno je odabrati odgovorajuću tehnologiju prema vašim konkretnim potrebama i kapacitetima.